Thursday 25 October 2012

Pe vaaal ...şi de ciudă

Bună seara,

Sunt pe val (şi de ciudă, na, sâc, sâc). La mahjong nu am făcut boing şi la sudoku am făcut sub zece minute. E trist că trebuie să reinstalez întregul sistem de Geamuri pe netbook ca să-şi revină, dar asta e. Lucrez cum pot şi cu ce pot.

Faptul că am fost în apele mele, că am fost într-o bună dispoziţie azi, m-a ajutat enorm. Negativismul îmi papă din energie. Ajută şi că nu mai tuşesc chiar aşa de tare.

Dar să nu uit să spun cum au decurs cele aproximativ cinci ore de pregăire:

  • am făcut două consecutive din franceză (conţinut ok, limbă ok aproape peste tot, prezentare mai bună decât de obicei, criză de râs ocazionată de strâmbătura la sintagma cartofi pai, am corectat cu cartofi prăjiţi prompt; nota bene: a fost de mare ajutor gradul ridicat de familiarizare cu mesajul celor două discursuri)
  • am făcut o simultană din engleză în cabină (conţinut parţial, diverse omisiuni, prezentare foarte nesigură şi română cu calcuri din engleză, nervi mulţi şi o tonă de nesiguranţă din cauza cabinei de alături, pe care am auzit-o mai bine decât am putut auzi discursul original; trebuia să mă opresc, să ascult, să triez esenţialul şi să fac propoziţii scurte, fără a intra în panică)
  • tot la engleză, am făcut traducere orală (sight translation): cred că e o tehnică bună pentru a-mi  exersa şi îmbunătăţi limba română
  • am făcut o simultană din franceză în cabină, cu o reclamă descrisă la început (nu am recunoscut-o, trebuie să încerc să urmăresc şi reclamele, aşa la radio, cum pot), o mică glumă inclusă  la sfârşit (schimbare totală de registru şi o problemă de etică, dacă păstrez sau nu o înjurătură frecventă în engleză în original sau dau doar traducerea atenuată; am ales să evit complet înjurătura, dar se pare că m-am înşelat)
  • am făcut concurs de integrame şi am câştigat ... ultimul loc (dar a fost tare plăcut, trebuie să repet experienţa) 
Mă opresc aici, mai am mult de lucru şi timpul e un mare ştrengar, mereu zboară pe lângă mine.

Pupici, pe mâine!

No comments:

Post a Comment