Monday 22 October 2012

Oac, oac, diridiridam ...

Bună seara,

Degeaba am avut eu intenții bune, am rămas fără conexiune la internet ieri seară, când am ajuns în cămin. Sigur, a funcționat o vreme rețeaua „fără oi”, dar nu suficient încât să pot face tot ce trebuia. Așa e viața de cămin, de tip uite netu', nu e netu'. Nu mă plâng totuși; sunt un mare fan al legilor lui Murphy și știu că mâine va fi mai rău. Paradoxal, sudoku a durat sub cinci minute ieri (ca niciodată, nu făceam nimic altceva în același timp) și sub șase minute azi (e drept, după ce am stat întinsă o oră, fără să fac nimic).

Sunt cam răgușită și sun ca o broscuță pe lac. Mă pot lăuda că am rezistat stoic: nu am renunțat nici la cursuri, nici la grupul de lucru pe simultană. Comentariile de azi au fost în mare parte negative: dacă iese bine conținutul e torturată româna și invers. Franceza trebuie exersată și răs-exersată până ce mă pot distanța de cuvinte și mă voi putea concentra numai și numai pe idei, pe mesaj. Cândva, voi alcătui un top al celor mai bune perle ale semestrului întâi. Probabil când voi stăpâni programul de prelucrare audio.

Să nu uit de obiectivele pe această săptămână (a patra):
-segmentează informația primită și fă propoziții scurte, de sine stătătoare (lucrează la prezentare: intonație, ritm, pronunție, exprimare naturală în română/engleză, elimină zgomotele parazite de tip ăăăăăm)
-notează-ți cifrele pe o foaie separată (mai ales la franceză)
-comunică cât mai eficient și învață să minți frumos (privește oratorul și publicul, intră în pielea cuiva foarte încrezător, care are la degetul mic toată informația transmisă și care poate explica cu ușurință despre ce este vorba)



Floare la ureche, nu? Așa ziceam și eu. Cum tot am promis un discurs, mă țin de cuvânt. Ascultați despre peștele balon, aici. Restul serii mă așteaptă cu emisiuni care mai de care mai interesante, în toate limbile de lucru. Pentru cele patru ore de franceză de mâine voi termina două discursuri și pe urmă, somn de voie. Că tot vorbeam de broscuțe, mi-e drag cântecul acesta. Eu zic că ar merge ca variantă mai copilărească a imnului Europei. Cel puțin pentru francezi (fie-mi iertat sarcasmul). Ca bonus, atașez și două poze din campus (nu m-am putut abține, atât era de frumos peisajul din drumul meu spre casă).

Noapte bună!


No comments:

Post a Comment