Wednesday 5 December 2012

Exercițiu de smerenie

Bună dimineața ...cu noaptea-n cap!

Am făcut multe multe și ...ieri. Pe scurt, am fost în cabină de trei ori: o dată pentru engleză, de alte două ori pentru franceză. Eram ca un Ed Norton insomniac. Mi-a prins bine și experiența aceasta: pentru prima dată, am stat departe de orator și la franceză. Și ... stupize, stupize: m-am descurcat mai bine. Explicația: nu m-am mai stresat atât, nu aveam suficientă energie pentru a mă autosabota.

Mi-a plăcut foarte mult să lucrez cu invitatul nostru (și astăzi) și să mai șoptesc discret în engleză comentariile făcute de colege în limba română. Dintre toate observațiile care mi s-au făcut, de reținut:


  • faci segmentare bine, dar ritmul trebuie să fie mai alert
  • poți să scurtezi pauzele dintre idei
  • trebuie să păstrezi elementele de retorică ale oratorului
  • trebuie să fii mai sigură pe cifre, exersează mai mult
  • atenție la limbă (și română, și engleză): dacă faci propoziții mai lungi, tinzi să faci dezacorduri (subiect la singular, verb la plural)
  • orice experiență în plus va face ca examenul de acreditare să-ți fie mai ușor: exersează constant 
  • să te înregistrezi și să te asculți de fiecare dată: este un adevărat exercițiu de smerenie și poți învăța multe
Așadar ... am început exercițiile de smerenie și am tăiat (cât am putut de bine) toate zgomotele parazite, bâlbele și pauzele din discursul despre Danemarca. Vor urma consecutivele făcute și discursurile interpretate în cabină și un colaj cu perle cadou de Crăciun. 

Acum voi citi din Tolkien. Vise plăcute! 


No comments:

Post a Comment