Monday 25 February 2013

Cuvinte cuvinte cuvinte

Bună ziua,

O zi (sper) la fel de călduroasă și însorită ca acum, după ora 13, în Cluj. Am făcut multe în jumătate de zi: am plătit drumul spre aeroportul din Budapesta (rebotezat  Franz Liszt ...ăăă ... pardon, Liszt Ferenc), am depus cererea de bursă la secretariat, am cumpărat o carte care mă entuziasmează (Interpretul grec, de Max Davidson; da, eroul principal e interpret de conferință), am împrumutat două reviste de la lectoratul francez și am restituit alte trei Institutului Francez (I.F.), am vizionat (parțial) filmul The Raven (cu John Cusak în rolul lui Edgar Allan Poe). Am găsit, în scormonelile mele de pe YouTube, un clip care-mi explica cum să mă înregistrez folosind VLC Media Player. Am prins ideea, cât de cât. Urmează să exersez.

Pe mâine mă așteaptă patru ore de interpretare franceză, de reintrare în rutină. Abia aștept. Am decis să vin mai des la I.F. ca să stau și să asimilez vocabular nou, să pregătesc discursuri. Lucrez mai bine aici decât în camera de cămin, unde sunt frecvent întreruptă. Singurul neajuns e că aici nu pot face gălăgie, dar e în regulă: pot face asta când mă întorc în cameră.

Până diseară îmi propun:

1) Să mai citesc câteva zeci de pagini din Cântul Vrăjitoarelor
2) Să încep noua carte (minim 20-30 de pagini, maxim 100)
3) Să văd a doua jumătate din The Raven
4) Să scriu mailuri
5) Să pregătesc măcar un discurs ce ține de actualitate (comme il le faut)
6) Să scriu 100 de cuvinte la disertație (începutul e mai greu, cam știu ce vreau să zic; vreau să profit din plin de oportunitatea de a merge la Geneva, acolo sunt mai mulți interpreți și o bibliotecă mai mare pentru partea practică, de cercetare).

În concluzie, mă înconjur de cuvinte, trăiesc cuvinte, respir cuvinte, triez cuvinte, învăț cuvinte. Pe urmă, învăț să văd ideile de dincolo de ele, cât mai limpede.

Pe diseară!






No comments:

Post a Comment